צור קשר במייל לקבלת הצעת מחיר דיסקרטיתהתקשר עכשיו - לשיחת ייעוץ דיסקרטית

בניית נכסים חיוביים לניהול מוניטין

עבודת ניהול מוניטין איכותית מתבססת על בניית נכסים חיוביים ולא על הסרה של תוצאות שליליות. גם באינטרנט, כמו בחיים, זה הרבה יותר קל לגרום למישהו לשכוח משהו רע שעשינו, אך הרבה יותר פשוט ואפקטיבי לגרום לו להתמקד בדברים חיוביים חדשים שאנו מייצרים. על מנת לעקוף את העקשנות האינטרנטית של גוגל שמעדיפה להשאיר תוצאות שליליות באויר, נבנה נכסים חיוביים שונים ברחבי הרשת, נכסים שיעקפו בתוצאות החיפוש ובדירוג שגוגל מעניקה להם, את התוצאות השליליות אותן אנו מנסים לדחוק אל מעבר לעינו הפקוחה של הצופה והגולש הטורדני.

כיצד בניית נכסים חיוביים תורמת לניהול מוניטין?

כאשר נמצא תוצאה שלילית כזו או אחרת ברשת האינטרנט, גם אם נבקש ממש יפה מגוגל להסירה, סביר להניח שניתקל בסירוב, אלא אם כן נוכל לצרף לבקשה שלנו צידוק חוקי שיכריח את גוגל לשכוח את התוצאה הטורדנית ולהסירה לצמיתות מתוצאות החיפוש שלה. גם אם נבקש מהאתר עצמו להסיר את תוצאת החיפוש, אלא אם כן נציג לו את אפשרויות הרווח שלו מהסרת התוצאה המדוברת, סביר להניח שניתקל בסירוב, מכיוון שמדובר ברוב המקרים באתרי חדשות ואתרי מידע שמתפרנסים מידיעות שיש בהן מן ההתססה. על מנת להתמודד עם הקושי הרב הזה שבהסרה של תוצאות חיפוש שליליות, עלינו להשתמש בטוב, וליצור נכסים חיוביים שיעקפו את אלו השליליים בתוצאות החיפוש של גוגל. על הנכסים החיוביים להיות מעניינים יותר, רלוונטיים יותר, עדכניים יותר ובעלי תוכן וערך רבים יותר - על מנת לגרום לגוגל להבין שמדובר בנכסים איכותיים יותר, שראויים להיות במקום גבוה יותר מהתוצאות אותן ננסה לדחוק למיקום נמוך יותר. 

ניהול מוניטין באמצעות רשתות חברתיות

אחד הנכסים החזקים ביותר בעזרתם ניתן לבנות מוניטין אינטרנטי הוא פרופילים ברשתות חברתיות. הערך הממשי שנותנת גוגל לעמודים אישיים ופרופילים חברתיים בתוצאות החיפוש שלה הוא גבוה ביותר, ולכן בעת ניהול מוניטין לחברה, ארגון או דמות ציבורית, נשתמש ברשתות חברתיות ככלי מרכזי. אוכלוסיית האינטרנט חיה ונושמת את הרשת החברתית, הפייסבוק הוא בית שני עבור רבים ממשתמשי האינטרנט, וכמובן גם רשתות חברתיות אחרות שתופסות נפח משמעותי מזמנם של הגולשים בבית ובסלולרי. 

גוגל מאנדקסת את הרשתות החברתיות בתדירות גבוהה ביותר, ניתן אפילו לומר במקרים מסוימים שקצב העדכון דומה או זהה לאתרי חדשות מובילים. נפח התנועה המאסיבי של אתרים כמו פייסבוק וטוויטר לדוגמא, גורם לרובוטים של גוגל לקרוא את האתרים הללו בקצב גבוה ביותר (נסייג ונציין שלא כל הדפים נסרקים על ידי גוגל – אנו מתמקדים ביצירת דפים שנסרקים על ידי גוגל כגון פרופיל אישי או דף עסקי), ולעדכן את תוצאות החיפוש שלה בהתאם למתעדכן ברשתות החברתיות. פרופילים אישיים שנפתחים בפייסבוק לדוגמא, יסרקו על ידי גוגל עוד באותו היום, ויעלו בתוצאות החיפוש הראשונות תחת השם לו נפתח הפרופיל. נסו זאת בעצמכם, נסו להקליד שם מסוים בגוגל, וראו כי התוצאות הראשונות תמיד מובילות אל הפרופילים החברתיים השונים שנפתחו לו ברשתות החברתיות השונות. נוכל להיעזר באתרים חברתיים רבים ולפתוח פרופילים חברתיים שונים – גוגל+, טוויטר, ערוץ יוטיוב אישי, דף פייסבוק ועל ידי כך ליצור את הנכסים החיוביים הדרושים להגברת הנוכחות החיובית באינטרנט ולביצוע ניהול מוניטין נכון.

בלוגים

בלוג הוא אחד מאמצעי הביטוי המעניינים ביותר ברשת האינטרנט, זהו למעשה עמוד אישי, מעין מיני אתר אינטרנט שבדרך כלל מזוהה עם אדם אחד, דמות ציבורית, או גורם אישי כזה או אחר. במקרים בהם הבלוג נבנה בצורה נכונה ואיכותית, הוא יכול להיות נכס חזק ביותר הן מבחינה שיווקית והן מבחינה ההשפעה החיובית שיש לו על דחיקת תוצאות שליליות בגוגל. יצירה של בלוגים כנכסים חיוביים למטרות דחיקה של תוצאות שליליות מוכחת בדרך כלל כחיובית ואיכותית, נוסף לעובדה שהיא מהווה פלטפורמה יעילה לכל דמות ואיש ציבור להביע את דעתם באופן אישי יותר תוך כדי יצירת קרבה אמיתית יותר עם הלקוח. ניתן לפתוח מספר בלוגים, כאשר לכל בלוג נושא ייחודי משלו, אף על פי שהם מזוהים עם אדם אחד. טכניקה זו ידועה כטכניקה איכותית וחיובית ליצירת מספר רב של נכסים חיוביים למטרת ניהול מוניטין באינטרנט. לדוגמא, רופא לו נבצע ניהול מוניטין יוכל לפתוח שני בלוגים שונים – האחד מיועד למידע מקצועי בתחום ההתמחות הישיר שלו, והשני דווקא יספר על חייו האישיים, בליווי תמונות ופוסטים בעלי אווירה אישית יותר.
קראו עוד על שימוש בבלוגים לניהול נכון של מוניטין ברשת